9 апреля
Воскресенье
27 марта ст.ст.
Неделя ваий
на Руси называется Вербным воскресеньем, на Западе - Пальмовым
Вход Господень в Иерусалим
Послание к филиппийцам
Рáдуйтеся всегдá о Гóсподѣ: и пáки рекý: рáдуйтеся. Крóтость вáша разýмна да бýдетъ всѣ́мъ человѣ́комъ. Госпóдь бли́зъ. Ни о чéмже пецы́теся, но во всéмъ моли́твою и молéнiемъ со благодарéнiемъ прошéнiя вáша да сказýются къ Бóгу: и ми́ръ Бóжiй, превосходя́й вся́къ ýмъ, да соблюдéтъ сердцá вáша и разумѣ́нiя вáша о Христѣ́ Иисýсѣ.
Радуйтесь всегда в Господе; и еще говорю: радуйтесь. Кротость ваша да будет известна всем человекам. Господь близко. Не заботьтесь ни о чем, но всегда в молитве и прошении с благодарением открывайте свои желания пред Богом, и мир Божий, который превыше всякого ума, соблюдет сердца ваши и помышления ваши во Христе Иисусе.
Евангелие от Иоанна:
Вход Господень в Иерусалим
Во ýтрiй же дéнь нарóдъ мнóгъ пришéдый въ прáздникъ, слы́шавше, я́ко Иисýсъ грядéтъ во Иерусали́мъ,
прiя́ша вáiа от Фи́никъ, и изыдóша въ срѣ́тенiе емý, и звáху глагóлюще: осáнна, благословéнъ гряды́й во и́мя Госпóдне, Цáрь Изрáилевъ.
Обрѣ́тъ же Иисýсъ осля́, всѣ́де на нé, я́коже éсть пи́сано:
не бóйся, дщи́ Сióня: сé Цáрь твóй грядéтъ, сѣдя́ на жребя́ти óсли. Си́хъ же не разумѣ́ша ученицы́ егó прéжде: но егдá прослáвися Иисýсъ, тогдá помянýша, я́ко сiя́ бы́ша о нéмъ пи́сана, и сiя́ сотвори́ша емý.
Свидѣ́телствоваше ýбо нарóдъ, и́же бѣ́ прéжде съ ни́мъ, егдá лáзаря возгласи́ от грóба и воскреси́ егó от мéртвыхъ: сегó рáди и срѣ́те егó нарóдъ, я́ко слы́шаша егó сié сотвóрша знáменiе.
На другой день множество народа, пришедшего на праздник, услышав, что Иисус идет в Иерусалим, взяли пальмовые ветви, вышли навстречу Ему и восклицали: осанна! благословен грядущий во имя Господне, Царь Израилев!
Иисус же, найдя молодого осла, сел на него, как написано:
Не бойся, дщерь Сионова! се, Царь твой грядет, сидя на молодом осле. Ученики Его сперва не поняли этого; но когда прославился Иисус, тогда вспомнили, что тáк было о Нем написано, и это сделали Ему.
Народ, бывший с Ним прежде, свидетельствовал, что Он вызвал из гроба Лазаря и воскресил его из мертвых. Потому и встретил Его народ, ибо слышал, что Он сотворил это чудо.
Мысли святителя Феофана Затворника
Кого не было при Сретении Господа, когда Он торжественно, как царь, входил в Иерусалим, и кто не взывал тогда: "осанна Сыну Давидову"! Но прошло только четыре дня, и тот же народ, тем же языком кричал: "распни, распни Его"! Дивное превращение!
Но что дивиться? Не то же ли самое делаем и мы, когда по принятии св. таин Тела и Крови Господних, чуть только выходим из церкви, - забываем все, и свое благоговение и Божию к нам милость, и предаемся по прежнему делам самоугодническим, сначала маленьким, а потом и большим, и, может быть, еще прежде четырех дней, хоть не кричим другому: "распни!", а сами распинаем в себе Господа. И все это видит и терпит Господь! Слава долготерпению Твоему, Господи!
Тропарь Входа Господня в Иерусалим
(это же тропарь Лазаревой Субботы), глас 1
Общее воскресение/ прежде Твоея Страсти уверяя,/ из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже./ Темже и мы, яко отроцы победы знамения носяще,/ Тебе победителю смерти вопием:/ осанна в вышних,// благословен Грядый во имя Господне.
Кондак , глас 6
На престоле на Небеси,/ на жребяти на земли носимый, Христе Боже,/ Ангелов хваление/ и детей воспевание приял еси, зовущих Ти:// благословен еси, Грядый Адама воззвати.
Величание
Величаем Тя, Живодавче Христе, осанна в вышних, и мы Тебе вопием: благословен Грядый во имя Господне.